ARTing the game: Press PILOT to Start – poziv na izložbu

ARTing the game: Press PILOT to Start – poziv na izložbu

U Galeriji Šira, od 9. do 19. prosinca, održava se izložba 'ARTing the game: Press PILOT to Start', organizirana po završetku pilotiranja programa 'Dizajn i razvoj videoigara', na kojem sudjeluju Akademija dramske umjetnosti, Akademija likovnih umjetnosti, Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Fakultet organizacije i informatike te Fakultet elektrotehnike i računarstva.

Prisutnost videoigara u suvremenom društvu sve je veća, a time raste i njihov značaj. Promjenom kulturne paradigme u posljednjih 20ak godina, igrice više ne percipiramo samo kao razbibrigu, već jača i njihov socijalni, edukativni i umjetnički potencijal.

Prema Nathanu Deardorffu, video igre su medij (koji objedinjuje više) medija; u oblikovanju sudjeluju stručnjaci različitih profila pomičući granice vlastite kreativnosti, istražujući nove idejne, tehničke/tehnološke i vizualne mogućnosti oblikovanja kao i načine komuniciranja s publikom. Prva komunikacija s igrom je vizualna; vid je naše dominantno osjetilo, pa će nas igri prvotno privući (dobar review i) impresivan, neobičan i/ili harmoničan izgled. No uloga umjetnika je dvojaka: osim što stvara ono što gledamo, u igri stvara i ono što vidimo. Utječući time (in)direktno na našu vizualnu percepciju, on kolažira sadržaje iz stvarnosti i/ili mašte i prevodi ih u novi svijet priređen za igru.

Upravo dijelove takvog novog svijeta prikazuje izložba ARTing the game: Press PILOT to Start.
Organizirana po završetku pilotiranja programa "Dizajn i razvoj videoigara", izložba istražuje stvaralački potencijal koji donosi fuzija tradicionalnih i novih medija te prikazuje selekciju skica i radova nastalih u različitim fazama izrade pilot verzija četiriju videoigara: A Walk in the Park, Planet, path of view, i Središte. Iako su za izvedbu prikazanih vizuala odgovorni umjetnici, radovi odražavaju ideje i promišljanja svih članova timova koji su radili na igrama, naglašavajući time multidisciplinarnost u proizvodnji videoigre i ukazujući da je timski rad jedini mogući put ka njenom kvalitetnom promišljanju i realizaciji.

Na izložbi se, osim skica i vizuala različitih faza rada, mogu vidjeti i zaigrati prototipi nastalih igara:

*A Walk in the Park* je casual puzzle mobilna igra, koja želi postati top down, pixel art, avantura s humorističnim elementima. Igrač u ulozi psa, u suodnosu sa svojim vlasnikom navigira kroz zgusnuti raspored dnevne šetnje u parku, s ciljem izvršavanja svih dnevnih zadataka ne bi li napredovao na sljedeći nivo.

*Planet* je mobilna igra stvaranja odnosno uređenja planeta, u kojoj igrač okreće isprva prazan planet te uništava ili propušta odabrane meteore raznih boja kako bi kontrolirao što će na planetu nastati. Igrač može i odgovarati na zadatke za stvaranje planeta, a rezultate dijeliti s drugim igračima.

*path of view* je mobilna video igra prepuna prostornih zagonetki koje igrač rješava razumijevanjem ograničenja kretanja u zadanoj dimenziji. Igra na jedinstven način pokazuje kompleksan odnos dvodimenzionalnih i trodimenzionalnih bića, kako bi nam približila ljudsko (ne)razumijevanje četvrte dimenzije.

*Središte* je mobilna horor igra gdje igrač, u potrazi za izgubljenim prijateljem u jezgri nepoznate planete, mora slušati zvukove stvorenja koje putem susreće kako bi razlikovao smrtonosna stvorenja od onih bezopasnih.

U želji da se doprinese razvoju, a prije svega kvaliteti igara u zemlji i regiji, pokrenut je projekt edu4games. Provodi se u suradnji nekoliko sastavnica Sveučilišta u Zagrebu – Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Fakulteta organizacije i informatike te Fakulteta elektrotehnike i računarstva kao i u suradnji sa stručnjacima iz industrije. Osmišljen je tako da procesi poučavanja i učenja budućih kreatora videoigara budu usmjereni na umjetničku i znanstvenu praksu te na istraživanje. Više o programu na: http://edu4games.adu.hr