Game over – završna konferencija projekta Edu4Games
Projekt Edu4Games, proveden u suradnji Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Fakulteta organizacije i informatike, Fakulteta elektrotehnike i računarstva, te stručnjaka iz industrije, završen je konferencijom Game over, održanoj 21. ožujka.
Projekt Edu4Games pokrenut je u ožujku 2019. godine s ciljem da se doprinese razvoju i kvaliteti igara u zemlji i regiji, a proveden je u suradnji nekoliko sastavnica Sveučilišta u Zagrebu – Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Fakulteta organizacije i informatike te Fakulteta elektrotehnike i računarstva, kao i u suradnji sa stručnjacima iz industrije. Osmišljen je tako da procesi poučavanja i učenja budućih kreatora videoigara budu usmjereni na umjetničku i znanstvenu praksu te na istraživanje. Uz diplomski studijski program sa četiri usmjerenja - dizajn videoigara, vizualna umjetnost videoigara, programiranje videoigara, produkcija videoigara, izrađeni su i standardi zanimanja i kvalifikacija te program cjeloživotnoga obrazovanja.
Tijekom projekta angažiran je velik broj nastavnika Sveučilišta u Zagrebu, a u njegovoj je provedbi ostvarena i bliska suradnja s domaćom gaming industrijom. Stručnjaci iz industrije predavali su na obrazovnom pilot programu cjeloživotnoga učenja te sudjelovali u raspisu predmeta budućega studijskog programa. Tijekom projekta ostvarena je suradnja s Klasterom hrvatskih proizvođača videoigara CGDA (Croatian Game Developers Alliance) te Poduzetničkim inkubatorom PISMO u Novskoj, a nastavnici Sveučilišta prošli su edukaciju u studiju za razvoj videoigara Gamechuck.
U sklopu projekta nabavljena je vrijedna oprema kojom su opremljeni prostori Akademije dramske umjetnosti u kojima je i održan pilot program cjeloživotnoga učenja. Nabavljena oprema omogućit će i nesmetano buduće obavljanje razvijenih diplomskih programa, kao i umjetničko – istraživačke djelatnosti. Uz gaming računala i prezentacijsku opremu, nabavljene su naočale za virtualnu i proširenu stvarnost, eye-tracking oprema te grafički tableti.
Projekt je predstavljen na nizu domaćih festivala i konferencija – Reboot Online Games Week, CASE 2022, Zagreb Film Festival, Animafest, MIPRO, a tijekom izrade studijskog programa ostvarene su suradnje s nekoliko stranih obrazovnih ustanova – nastavnici uključeni u projekt posjetili su jedan od najvažnijih europskih gaming obrazovnih programa, francuski CNAM-ENJMIN, a s Francuskim institutom u Zagrebu te Goethe-Institutom Kroatien realiziran je Digitelling, prvi regionalni program mentoriranja inovativnih indie videoigara.
Ovaj trogodišnji projekt završio je konferencijom ‘GAME OVER’ na kojoj je dekan Akademije dramske umjetnosti i voditelj projekta izv. prof. art. Davor Švaić predstavio provedene aktivnosti te plan provedbe budućega studijskog programa i programa cjeloživotnog učenja “Dizajn i razvoj videoigara”. Konferencija je održana 21. ožujka od 17 do 19 sati u prostorima Nove akademijske scene F22 (Frankopanska 22, Zagreb).
Na konferenciji su sudjelovali polaznici pilot programa održanoga u sklopu projekta, koji su predstavili napredak svojih timova s izradom videoigara te iskustva u gaming industriji nakon završetka programa.
Također, u sklopu događanja organizirana je i panel-diskusija na temu visokoga obrazovanja u području videoigara te suradnje s gospodarstvom i javnim institucijama u Republici Hrvatskoj.
Sudionici panela:
Aleksandar Gavrilović, CGDA i Gamechuck
izv. prof. art. Vedran Kasap, Arhitektonski fakultet – odsjek Studij dizajna
Andrej Kovačević, Exordium Games (moderator)
as. Ida Loher, Akademija likovnih umjetnosti
Christopher P. Marchich, HAVC
izv. prof. dr. sc. Dijana Plantak Vukovac, Fakultet organizacije i informatike
doc. dr. sc. Mirko Sužnjević, Fakultet elektrotehnike i računarstva
izv. prof. art. Davor Švaić, Akademija dramske umjetnosti