Vedran Kasap – Zauzeto.
U petak, 30.11., u 19 sati, u galeriji Bernardo Bernardi otvara se izložba Vedrana Kasapa, pod nazivom 'Kasap. Zauzeto.' O tome kako Kasap zauzima prostor možete se uvjeriti do 17.12.
'Zauzeti prostor, osvojiti ga; uključuje privilegiranost, sugerira situaciju povlaštenosti i mogućnosti vladanja određenim brojem kvadratnih i kubičnih metara, mogućnost kreacije, izazov. Dizajn ulazi u prostore i mijenja ih, na neki način ih osvaja, čak i zauzima, ali i daje novu kvalitetu. Dizajner Vedran Kasap ulaskom u galeriju Bernardo Bernardi provocira samim imenom izložbe: ZAUZETO. KASAP. I time preuzima odgovornost za taj prostor u izvjesnom razdoblju (trajanja izložbe). Sugerira postavke svog stvaralaštva, implicirajući pozitivne odjeke dizajna, intervencije koje su mnogo više od vizualnog pomaka; traži aktivnost sudionika, potiče na razmišljanje, istraživanje.
Sam prostor galerije djeluje poput niše na vrlo prolaznom mjestu; 'u kutu, svakome na putu' često naglašava jedna od začetnika galerije, povjesničarka umjetnosti Mirna Vukotić. Upravo tu poziciju koristi i Vedran Kasap. U predstavljanu svojih radova postavlja vizualnu zagonetku za one koji prolaze, intrigu koja zaustavlja i traži odgonetavanje. Zidovi galerije postaju podlogom za elemente smještene u prostoru, zamišljene kao promjenjiva cjelina koja korisniku nudi stvaranje vlastitih kompozicija promjenom točke gledišta, poziva na obilazak, poziva one koji prolaze da zastanu, uđu u nišu galerije, da se zadrže.
Posjetitelji se susreću s monokromnim panelima koji kao da lebde, suprotstavljeni svjetlini zida, u kontrastnoj situaciji pozitiva i negativa. Postoji i zadana točka koju posjetitelj tek mora otkriti, a to je ona u kojoj dolazi do preciznog poklapanja elemenata koji na podlozi zidova ispisuju ime autora. Istovremeno – riječ je o asocijaciji na rad izveden u mnogo većem mjerilu: projekt izgradnje memorijalnog parka u sklopu stadiona Poljud, udruge Naš Hajduk.
U eksterijer, u park, autor postavlja skulpturalnu kompoziciju, monolite koji djeluju poput labirinta, a iz određene perspektive prenose jasnu verbalno vizualnu poruku, riječ: Hajduk. U prostoru galerije riječ je o istom principu i drugoj poruci. Iza imena autora doslovno stoje njegovi radovi; s druge strane lebdećih panela nalaze se prikazi projekata Vedrana Kasapa, fotografije prostora koje također na neki način osvaja, zauzima. Riječ je o koncepcijama promišljanja i kreiranja prostora izložbi, galerija, stvaranja edukativnih sadržaja u autentičnim ambijentima, o prostorima s više ili manje ograničenja, o pričama koje se odvijaju u zadanim okvirima, ali traže neku novu interpretaciju. (...) Ksenija Foretić