Bojan Radovič - Projekt Hirošima

Bojan Radovič - Projekt Hirošima

U ponedjeljak, 4. ožujka, u 19 sati, u Galeriji Spot, otvara se izložba Bojana Radoviča pod nazivom Projekt Hirošima. Prizori svakodnevnog hiperkapitalističkog japanskog društva s ostacima ruševina prouzročenih bombardiranjem mogu se razgledati do 22. ožujka.

Prizori japanskih gradova Hirošime i Nagasakija nakon atomskog bombardiranja u kolovozu 1945. godine obišli su televizijske ekrane nebrojeno puta upisavši u kolektivnu memoriju gledatelja prizore jedne od najstrašnijih i najrazornijih katastrofa 20. stoljeća. Događaj takvih razmjera doveo je do završetka rata u tom dijelu svijeta. Isto tako, prouzročio je duboke podjele na svijet prije i poslije rata, zaduživši ljudsko društvo da tu povijesnu traumu interpretira i reprezentira u budućnosti.

Fotografija ima značajnu ulogu ne samo u izravnom bilježenju dramatičnih događaja koji činom fotografiranja postaju “stvarni” i tako ulaze u kolektivnu svijest. U suvremenom kontekstu, zahvaljujući vremenskom odmaku, korištenje medija fotografije omogućava da se traumatičnim iskustvima iz prošlosti pristupi na sasvim nov način i time ostvari mogućnost njihove ponovne reprezentacije i interpretacije.

Novi rad slovenskog fotografa Bojana Radoviča, pod naslovom Hiroshima Project i nastao za vrijeme njegove rezidencije u Japanu, kreće se upravo u tom smjeru: autor isprepliće prizore svakodnevnog hiperkapitalističkog japanskog društva s ostacima ruševina prouzročenih bombardiranjem. Radovič stvara emotivno snažnu i kompleksnu seriju fotografija u kojoj se jasno suprotstavljaju prošlost i sadašnjost, odnosno sjećanje na destrukciju i moderan život. Dokumentarne fotografije tzv. ulične estetike autor upotpunjuje ciklusom Hibakujumoku. Radovič se pritom odlučuje za eksperimentalniji pristup, gdje prepariranim ručnim skenerom istražuje strukturu stabala koja su preživjela udar atomske bombe, propitujući na taj način čitav materijalni svijet, kao i prirodu fotografskog medija.
 

Bojan Radovič (1960.) diplomirao je na Fakultetu za umjetnost i dizajn u Swanseau, Wales. Jedna je od vodećih figura slovenske fotografije; osim što je i sam fotograf, također se bavi kuriranjem i izdavaštvom te je oformio galeriju fotografija. U svojem radu Radovič detaljno preispituje suvremeno društvo i umjetnost pomoću pomno odabranih koncepata i pogleda neograničenog predrasudama.